logo dagmarskolen mælk

Vores pædagogik

Vi arbejder ud fra en anerkendende pædagogik med plads til børns forskelligheder. Vi har fokus på børnenes ressourcer og positivt guide dem for at styrke de områder, de har udfordringer i. Derved skaber vi et positivt udviklingsmiljø for det enkelte barn.

Ved at guide barnet positivt, giver vi barnet tryghed til at udvikle sig.

Vi er nærværende og lyttende voksne, der tager børnene og deres udfordringer seriøst. Vi giver os tid til at guide og hjælpe børnene. Hos os oplever børnene, at de har medbestemmelse på deres egen fritid og at deres stemme tæller.

I både SFO og klub har vi Inklusionspædagoger, der er tovholdere for at de ekstra indsatser personalet arbejder med i dagligdagen. Der er blandt andet fokus på at inddrage alle børn i fællesskabet, skabe gode relationer, styrke positive gruppedynamikker, give børnene værktøjer til at begå sig hensigtsmæssigt i fællesskabet.

Vi har fokus på, at lære børnene gode måder at håndtere konflikter på. Vi ser det hele barn og ser ind bag konflikten. I fællesskab med børnene løser vi udfordringen og guider børnene til selv at være en del af løsningen.

I personalegruppen er vi altid i udvikling og stræber efter at skabe den bedste SFO og klub for jeres børn. Dette gør vi bland andet ved at holde os opdateret på den pædagogiske udvikling.