Buskort

Dit barn kan få et buskort hvis:

• Børn i 0. til og med 3. klasse, der har mere end 2,5 km. til skole fra sin bopælsadresse.
  • Børn i 4. til og med 6. klasse, der har mere end 6 km. til skole fra sin bopælsadresse.

Hvordan får barnet et buskort?

Skolen tager selv kontakt til de kommende 0. klasses forældre, hvis barnet er berettiget til betalt buskort. Ellers er det jer som forældre, der tager kontakt til skolens kontor, hvis I har behov for buskort til jeres barn.

kortet kan blive bestilt til elevens privatadresse eller til skolen. Hvis kortet sendes til skolens adresse, vil hjemmet få besked via AULA når det kan hentes. Hvis det sendes hjem til jer, kræver det blot at barnets navn står på jeres postkasse.

NB!

Vær opmærksom på, at kommunen kun betaler transportudgifterne til barnets distriktsskole.

I tilfælde af, at forældrene er skilt, og barnet opholder sig lige meget hos begge forældre, gælder flg.:

• Befordringen regnes til den forældre der bor i skoledistriktet.
  • Hvis begge forældre bor i skoledistriktet, kan forældrene selv vælge til hvilket hjem befordringen skal gælde.

Forsvundne/Mistede buskort
Hvis et buskort er blevet væk, skal man henvende sig til kontoret for at bestille et nyt. Et nyt buskort koster 50 kr. og skal betales via MobilePay. Derefter kan der udstedes et midlertidigt buskort til eleven, som kan bruges indtil det rigtige kommer. Skolen vil sørge for at udlevere kortet til eleven.

Bor i en anden kommune
Bor du i en anden kommune end Ringsted, skal du gå til den kommune som du bor i, og bede dem om et dokument på, at Dagmarskolen godt må udstede et buskort - på deres regning.
Dette skal stå i dokumentet, som du kan aflevere på skolens kontor eller sende til dagmarskolen@ringsted.dk

Læs mere om regler for buskort i Ringsted kommune her.