Legepatrulje

Legepatruljen på Dagmarskolen

I hvert frikvarter underholder og leger Legepatruljen i hold med de elever, der henvender sig i. De holder også øje med, om der er nogle elever, der går rundt for sig selv, og prøver at få dem med i legen.

Om legepatruljen siger Dagmarskolens børn:

”De er så søde.”

”Hvis jeg går rundt alene i frikvarteret, kommer de og spørger om jeg vil være med.”

”Det er nogle sjove lege, vi leger.”

”De trøster mig, hvis jeg er ked af det.”

”De henter en voksen, hvis der er en, der driller.”

Vi har 24 fantasiske unge mennesker, der har gennemgået 2+1 dages legepatrulje kursus. Legepatrulje eleverne er energiske, opfindsomme og pålidelige. Det er børn, som gerne vil sørge for, at de små elever har et godt frikvarter og ikke er alene. Til kurset lærte legepatruljen en hel masse om lege og om hvordan de kan involvere børnene i skolegården i legene.

Børn

Derfor har vi legepatrulje:
Legepatruljen er den aktive pause for indskolingseleverne. Legepatruljen får eleverne til at bevæge sig mere i løbet af skoledagen gennem leg og bevægelse i pauserne med de ældre elever som igangsættere.

Legepatruljen:
- Skaber mere liv i skolegården - både fysisk og socialt!
- Giver bedre trivsel blandt eleverne både på egen årgang men også på tværs af årgange
- Skaber aktive pauser
- Styrker elevernes sundhed og læring