logo dagmarskolen mælk

Hvem er vi?

Dagmarskolen er en folkeskole, der ligger centralt i Ringsted. Vi har ca. 370 elever i 0. - 6. klasse. Omkring 300 elever er tilmeldt skolens SFO.

Hverdagen på Dagmarskolen

Alle børn på Dagmarskolen skal hver dag opleve, at de lærer noget, og at de har det godt sammen med kammerater og voksne.

Det er meget vigtigt for os, at alle børn har en hverdag, der giver dem lyst til at lære og lyst til at udvikle nysgerrighed, erkendelse og fantasi. Det er også vigtigt for os, at børn har mod og motivation til at udvikle og undersøge nye veje.

Børn har rettigheder på Dagmarskolen. Alle børn på Dagmarskolen lærer, at de hver især har en stemme, som bliver hørt og respekteret.  Vi har et aktivt elevråd for børn i indskolingen og på mellemtrinnet og i alle klasser holdes klassemøder, som bruges til at tale om alt lige fra trivsel i klassen til ting der rører sig omkring børnene. Vi holder fællessamlinger for hele skolen mindst en gang om måneden, hvor vi har fokus på barnets stemme og den demokratiske tradition i Danmark.  Vi er desuden meget stolte over at vi er certificeret som UNICEF - Rettighedsskole. Det betyder bl.a at vi også har et Rettighedsråd.

3 gutter

Forældresamarbejde

Børn har brug for, at alle voksne støtter op om dem, så de kan udvikle sig bedst muligt, både fagligt, personligt og sammen med andre. Derfor vil vi et stærkt samarbejde mellem forældre, lærere og pædagoger.

Et godt forældresamarbejde er afgørende for, at jeres barn kan få et godt skoleliv. Vi vil rigtig gerne være i god kontakt med jer forældre. Det betyder, at vi ønsker en åben og ligeværdig kontakt mellem skole og hjem. I forældre er de vigtigste personer i barnets liv - også i forhold til at komme godt i gang med skolelivet.