logo dagmarskolen mælk

Mål- og indholdsbeskrivelse

Ringsted Kommunes SFO tilbyder et udviklende og stimulerende pædagogisk fritidstilbud til alle børn.

SFO er et dagtilbud og en del af folkeskolen i Ringsted Kommune, hvor der fokuseres på udfordrende, kreative og fleksible læringsmiljøer ude og inde.

SFO’en tilgodeser derfor særlige dele af børnenes udvikling i deres fritidsliv i skolen. Det betyder, at:

• Børnene skal have mulighed for at komme til udtryk gennem drama, musik og billedkunst.
  • Børnene skal have mulighed for at bruge deres krop gennem bevægelse både inde og ude.
  • Børnene skal lære om og være omgivet af et sundt miljø.
  • Børnene skal have kendskab til naturen og dens indflydelse på deres liv.
  • Børnene skal have mulighed for støtte til lektier i samarbejde med deres forældre og lærere.

SFO-medarbejdere i Ringsted Kommune arbejder derfor målrettet med at:

• Styrke barnets selvværd og selvtillid.
  • Lære barnet, hvordan forskellige situationer kan håndteres.
  • Støtte barnet i udfordrende situationer.
  • Skabe kendskab til – og forståelse for – menneskers forskelligheder.
  • Give barnet en tryg hverdag med klare rammer og en anerkendende tilgang, hvor man bliver set, hørt og forstået.
  • Skabe et miljø, hvor der er plads til både leg og læring – at lære at være.

Publikation: