logo dagmarskolen mælk

Skolepatrulje

Dagmarskolens skolepatrulje sørger for at det er sikkert og trygt at gå over lyskrydset på Vestervej hver morgen fra kl. 07.45-08.00 i al slags vejr hele skoleåret.

Der er altid 4 elever fra 6. årgang i skolepatruljen på vagt om morgenen.

skolepatrulje

Skolepatruljen består af 20 elever fra 6. årgang, som har meldt sig frivilligt. Det er meget populært at stå i skolepatrulje, så vi må af og til trække lod om pladserne.

Ved skoleårets start får de nyudnævnte skolepatruljer et kursus i at stå patrulje af skolens færdselslærer. På kurset er der teorigennemgang efterfulgt af praktiske øvelser, i det lyskryds hvor de skal stå patrulje.

På kurset bliver de også klædt på til håndtere opgaven som skolepatrulje og til at tage ansvar for de mindre elever. Skolepatruljen er nemlig skolens ansigt udadtil hver eneste morgen.

Ved skoleårets afslutning bliver skolepatruljen belønnet med en tur til Tivoli med alt betalt, som tak for deres store arbejde året igennem.